Sekcja wagonowa.

 

Dnia 30.03.1946r. przy lokomotywowni otwarto posterunek naprawy wagonów. W styczniu 1956 roku wprowadzono podział Służby Mechanicznej na Służbę Wagonową i Służbę Trakcji. Niemniej jednak już od 1954 roku Służba Wagonowa nie figuruje w dokumentach parowozowni co może świadczyć o tym iż od tej pory wagonówka rozpoczęła swój własny niezależny od parowozowni byt.


W latach pięćdziesiątych sekcja wagonowa zatrudniała 74 osoby wśród których znajdowali się rewidenci wagonów, smarownicy, czyściciele, porządkowi, kierownicy, pracownicy gazowania wagonów, pracownicy warsztatu napraw bieżących i kierownictwo.

 

W 1952 roku wagony podległe lokomotywowni obsługiwały składy w relacjach: Jelenia Góra- Karpacz, Jelenia Góra- Świeradów Zdrój, Jelenia Góra- Marciszów, Jelenia Góra- Sędzisław, Jelenia Góra- Węgliniec, Jelenia Góra Zachodnia – Szklarska Poręba.

 

 

WAGONY BĘDĄCE NA STANIE MD JELENIA GÓRA

W DNIU 31.12.1952

seria

BCry

Chix

Ciy

Chix/F

Cy

BCi

BCr

Cr

Ci

C

ilość

1

3

3

2

1

4

1

4

10

3

seria

Fgx

Fy

Fg

F

Gmy

Gm

H

Bi

BC

 

ilość

1

3

1

3

2

4

1

1

1