Sekcja wagonowa.
Dnia 30.03.1946r. przy lokomotywowni otwarto posterunek naprawy wagonów. W styczniu 1956 roku wprowadzono podział Służby Mechanicznej na Służbę Wagonową i Służbę Trakcji. Niemniej jednak już od 1954 roku Służba Wagonowa nie figuruje w dokumentach parowozowni co może świadczyć o tym iż od tej pory wagonówka rozpoczęła swój własny niezależny od parowozowni byt.
W latach pięćdziesiątych sekcja wagonowa zatrudniała 74 osoby wśród których znajdowali się rewidenci wagonów, smarownicy, czyściciele, porządkowi, kierownicy, pracownicy gazowania wagonów, pracownicy warsztatu napraw bieżących i kierownictwo.
W 1952 roku wagony podległe lokomotywowni obsługiwały składy w relacjach: Jelenia Góra- Karpacz, Jelenia Góra- Świeradów Zdrój, Jelenia Góra- Marciszów, Jelenia Góra- Sędzisław, Jelenia Góra- Węgliniec, Jelenia Góra Zachodnia – Szklarska Poręba.
WAGONY BĘDĄCE NA STANIE MD JELENIA GÓRA W DNIU 31.12.1952 |
||||||||||
seria |
BCry |
Chix |
Ciy |
Chix/F |
Cy |
BCi |
BCr |
Cr |
Ci |
C |
ilość |
1 |
3 |
3 |
2 |
1 |
4 |
1 |
4 |
10 |
3 |
seria |
Fgx |
Fy |
Fg |
F |
Gmy |
Gm |
H |
Bi |
BC |
|
ilość |
1 |
3 |
1 |
3 |
2 |
4 |
1 |
1 |
1 |
|