St. Trakcyjna Albinów (Okrzeszyn).

Stacja trakcyjna powstała po ukończeniu linii z Kamiennej Góry   2.10.1899 r. Zarząd kolejki miał siedzibę w Chełmsku, a lokomotywownię zlokalizowano na końcowej stacji w Okrzeszynie. W skład jej zaplecza technicznego weszły 2 hale. Pierwszą z nich była jednostanowiskową halą wagonową, a druga to dwustanowiskowa lokomotywownia. Tabor kolejki składał się z 3 parowozów serii T3, 5 wagonów osobowych, 2 pocztowo–bagażowych i 21 towarowych. Parowozownia obsługiwała do 1945 roku 2-3 par pociągów Kamienna Góra-Okrzeszyn oraz średnio 2 Kamienna Góra-Chełmsko Śląskie. Po 1945 roku wznowiono działanie parowozowni pod komendanturą wojsk radzieckich już 19 maja 1945 roku. Tak wczesne uruchomienie nastąpiło  za sprawą wywozu urobku tutejszych kopalń. W późniejszym okresie pod zarządem PKP parowozownia funkcjonowała w strukturach Oddziału Trakcji Jelenia Góra, jako stacja trakcyjna. Najprawdopodobniej stacja ta podlegała pod pobliską jednostkę pomocniczą w Marciszowie (choć nie wykluczone iż podlegała bezpośrednio pod parowozownię główną). Stacja Trakcyja Albinów obsługiwała 3 pary pociągów do Kamiennej Góry jak i prowadziła prace manewrowe na tej stacji. Już w 1947 roku została jednak zamknięta a jej praca trakcyjna została przekazana do Marciszowa.

Poniżej przedstawiono fragment planu stacji Okrzeszyn wraz z zabudowaniami parowozowni.